A MiTo kínálatában megtalálható élvonalbeli technologiájú MultiAir motor 2010-ben elnyerte az "Év legjobb új motorja" címet. A MultiAir technológia lehetővé teszi a szelepemelés módosítását a motor levegőigénye függvényében. A MultiAir rendszerű motor működésének alapja, hogy a vezérműtengely olajnyomás segítségével mozgatja a szívószelepeket: az olaj mennyisége egy mágnesszelep segítségével variálható. A szelep elektronikus nyitása és zárása révén sokoldalúan és jobb hatásfokkal variálható a motor teljesítménye. A motor csúcsteljesítménye 10-35 %-kal javul a nagyteljesítményű bütyökprofilnak köszönhetően, a szelepemelés közvetlen szabályozásából adódóan pedig alacsony fordulaton akár 15 %-kal is nőhet a forgatónyomaték. Javul a gyorsítóképesség, akár 12%-al a nagyobb légtömeg-nyomásból kifolyólag, miközben az üzemanyagfogyasztás és CO2 kibocsátás akár 10%-kal is csökkenhet.

A MiTo elsőként kapta meg az új ALFA TCT hatfokozatú sebességváltót. A rendszer két száraz tengelykapcsolóból, valamint két, párhuzamosan működő sebességváltóból áll, amelyek már akkor képesek  aktiválni a következő sebességfokozatot, amíg az előző fokozat még aktív. Ezen szerkezetnek köszönhetően az ALFA TCT  folyamatos "nyomatékfolyamot" biztosít anélkül, hogy az erőátvitel a fokozatváltások során megszakadna.

A MiTo stílusjegyei közé tartozik pl. a választható fényszóró keretek, amelyek titániumszürke, fényes króm, selyemfényű króm vagy színre fényezett kivitelben kaphatók.
  Az autó menetdinamikáját és vezethetőségét úgy hangolták össze, hogy maximális vezetési élményt kínáljon, tökéletes biztonság mellett. A MiTo az Alfa Romeóra jellemző sportos rugózást kínál, olyan felfüggesztéssel, amely számottevően csökkenti a karosszéria oldalirányú dőlését.
Az aktív, passzív, valamint megelőző biztonság terén is maximális teljesítményt nyújt a MiTo: alapfelszerelés a menetstabilizáló rendszer, a karosszériát pedig eleve úgy tervezték meg, hogy a modell maximális eredményt érjen el az EuroNCAP töréstesztjén.
A MiTo méretei: 4,06 méter hosszú, 1,44 méter magas, és 1,72 méter széles.
Az Alfa DNA rendszere a motort, a fékeket, a kormányművet, a felfüggesztést és a váltóművet szabályozva három, lényegesen eltérő viselkedést képes létrehozni, amelynek segítségével az autó menetdinamikai tulajdonságai a pillanatnyi vezetési stílushoz és az útviszonyokhoz igazíthatók.
Ezek a szupersportos (Dinamikus),a városi (Normál), illetve a legkedvezőtlenebb tapadási viszonyok között is maximálisan biztonságos (All-Weather, azaz négyévszakos) beállítások. A MiTo a kategória első olyan autója, amely ilyen újszerű műszaki tartalmat kínál vásárlóinak.